perjantai 6. lokakuuta 2017

Täällä ollaan!

Noniin täällä sitä tosiaan ollaan ja tuntuu jo tosi kaukaiselta se hetki, kun istuin lentokentällä valmiina lähtöön. Uskomatonta.

Oon tosiaan ollut täällä kohta kaksi viikkoa ja on ollu jo kyllä vaikka ja mitä kaikkee!
Ekat pari päivää oli tutustumista ja asettumista, mutta koska kaikkien kanssa löyty tosi nopeesti yhteinen sävel, niin jo muutamassa päivässä on syntynyt sellaisia ihmissuhteita, joista kovasti iloitsen! Rukoilin ennen tänne tulemista, että täällä olis paljon huumoria ja hauskoja tyyppejä ja niitä kyllä piisaa!! On hyvä olla.

Meillä on ollu oppitunteja jo seuraavista aiheista: Worship, Cross Cultural Communication, Intercession ja Hearing God's voice. On ollu ihanaa oppia paljon kaikkee uutta, mutta on myös tehny tosi hyvää, kun kaikki sellaiset vanhatkin asiat, joiden olin luullu jo unohtaneeni on noussu esille. Kaikki opettajat on opettanu ja jakanu tosi selkeesti ja inspiroivasti meille näistä aiheista, enkä muista millon viimeksi olisin keskittynyt jollain oppitunnilla näin hyvin. Tuntuu kyllä niin siltä, että oon oikeessa paikassa. Oon tosi kiitollinen tästä kaikesta. Pitkään tätä odotettiin ja rukoiltiin ja on ihanaa olla nyt täällä.

Kaikki nää ihmiset täällä basellä on mahtavia! Ekana iltana me kaikki ylistettiin jo yhdessä ja ilmapiiri oli tosi rento. Sikakivaa! Oon pitkään kaivannu sitä, että saisin olla sellaisessa ympäristössä, jossa kaikki on halukkaita oppimaan ja kasvamaan, poistumaan oikeasti omalta mukavuusalueeltaan eikä vaan puhumaan siitä. Puhun nyt siis myös itsestäni, mutta tiedän, että nää asiat toteutuu tässä paikassa, kun näistäkin syistä tänne tulin ja uskon todella, että Jumala tulee tekemään tän ajanjakson aikana tosi ihmeellisiä asioita! Justiinsa muutaman mun kaverin kanssa fiilisteltiin sitä, että me todella tullaan muuttumaan täällä ja jo nyt näkyy erilaisia muutoksen siemeniä. Saa muistaa rukouksin sitä, että me oltaisiin alttiita kaikenlaiseen muutokseen, kuulemaan Jumalan ääntä, sekä ottaa käytäntöön kaikkea opittua. Pahinta olisi tulla takaisin suomeen ja mukautua heti vanhoihin tapoihin ja aatteisiin. Mä todella haluan tulla enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Yks hienoimpia juttuja tähän mennessä on ollut se, miten paljon täällä tuodaan asioita valoon, eli ollaan oikeasti tilivelvollisia ja rehellisiä toisillemme siitä, miten meillä menee, mitä ollaan tehty väärin, miten meitä kohtaan on toimittu värin, mikä pelottaa, mitä riippuvuuksia meillä on yms. ja sitten ollaan vaan julistettu ittemme ja toistemme ylle totuutta, koska Jumala oikeasti haluaa, että me ymmärretään minkä vuoksi Jeesus oikeesti kuoli meidän puolesta. Saatana yrittää sotkea kaikkea kokoajan ja me kaivetaan itellemme vaan syvempää kuoppaa mitä vähemmän turvaudutaan Jumalaan ja toisiimme.

Viime viikko oli tosi rento just kun oli sellaista tutustumista ja sopeutumista, mutta tää uus viikko on ollu kyllä yhtä vuoristorataa! Meillä on nyt ollu oppitunteja aiheesta "The Nature and Character of God" ja on ollu kyllä tosi haastavaa. Kuulostaa tosi simppeliltä ja helpolta, mutta kun me mennään täällä niin paljon syvemmille vesille et välillä on niinki syvällä, että melkein aivot räjähtää, kun joutuu ajattelemaan niin eri näkökulmista ja tulee niin paljon tietoa yhdellä istumalla. Mut tän takia myös tänne tulin. Ihanaa saada tietoa ja ymmärrystä lisää!
Pari kertaa on tullut jo myös itkettyä ja näytettyä vakavampaa naamaa. Mutta en oo kyllä ainut hehe

Halusin, että tää postaus vois olla yhtä vuodatusta ja tietomerta, mutta tuntuu siltä, että ajatukset on vähän kaikkialla vielä, niin tää on tämmönen hupsu postaus sitten.
Oon tosi innoissani tästä tulevasta viikonlopusta, kun saan nukuttua vähän lisää ja aivot saa lepoa. Plus on enemmän aikaa taas hengailla monipuolisemmin erilaisten tyyppien kanssa. Täällä on niin mahtavia ihmisiä oikeesti!

Mut arvatkaa mitä! Me saatiin jo nyt tietää meijän outreach vaihtoehdot! Malawi ja Etelä- Afrikka (ei Capetown alue), Kreikka ja Kypros, Jordan ja Saksa/ Belgia!! Niiiiiiiin cool!!

Ja arvatkaas mitä muuta! Me saatiin myös jo tietää minne me päädytään, eli....
mä lähden Jordaniin!! (En tiiä kirjoitetaanks se suomeks Jordan vai Jordania) Tosi siistiiiii ja uutta itelle! Malawi oli mun kakkosvaihtoehto, mut oon ja olin aikalailla vaan auki sille miten ja missä Jumala haluaa mua käyttää, joten I've been happy about all this. Sen puolesta voi siis rukoilla. Haluan kuulla Jumalalta jotain outreachia varten ja valmistautua mahdollisimman hyvin koko kokemukseen ja rukouksella on iso paikka siinä hommassa right?! Kiitti jo etukäteen.

Ainii ja tänään meillä oli eka local outreach ja se oli tosi ihanaa kun kohdattiin yks nuorisoporukka ja hengattiin hetken aikaa, sekä rukoiltiin niiden kanssa. Ihania nuoria! Ja sit mentiin vielä yhelle leikkipaikalle ja hengattiin siellä muutaman lapsen kanssa ja se oli kyllä hauskaa. Yks yritti opettaa mulle whip nae naen paremmin (yks netissä erityisesti pyöriny cool tanssijuttu) koska I suck at it ja sit yks ihana poika jolla oli pyjamat vaan päällä niin se tuli leikkii mun kaa yhelle urheilutelineelle ja se jopa muisti mun nimen, kun se kysy et haluisinko ostaa sille ranskalaisia (=french fries for everyone translating this into English). So cute! Oon yllättäny itteni kyllä täällä, kun oon ottanu itteeni enemmän niskasta kiinni ja haastanu asioissa, joista vois päästä myös helpommalla. Pyydän, että voisin kasvaa vielä lisää ja jopa herkemmin kuulla Jumalan ääntä. Mä todella todella haluan vaan tutustua Jeesukseen lisää! (Siinä taas toinen hyvä rukousaihe hehe)

Mutta tosiaan ihan hyvin menee ja tiedän kyllä, että oon oikeessa paikassa. Taloudellinen tilanne aina välillä nousee pinnalle ja aiheuttaa stressiä ja harmia, mutta haluan todella luottaa siihen, että Jumala pitää musta huolen! Jos saat sun sydämelle tukea mua, niin mun ensimäisessä blogipostauksessa on mun tilinumero, jonne voi siirtää rahaa :) Myös voi laittaa viestiä s-postiin (kata.lahtela@hotmail.com), jossa voin myös sitten antaa sen tilinumeron yms vastailla kysymyksiin, jos teillä on sellaisia mulle.

Tässä vielä pari kuvaa meijän viime viikonlopun vuorireissusta. Oli upee paikka! En voi uskoo, että asun nyt tämmösessä paikassa! Niin kaunista kaikki ja ihmiset on ihania! Kaikki on iloisia ja suurin osa valmiita juttelemaan tai edes vaihtamaan pari sanaa. I like it!


God is SO GOOD.
Till next time!

-Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti